Nedělní venčení v Krčáku

15.02.2011 07:09

    Nepohrdli jsme pozváním a připojili se. Sedm paniček a dvanáct pejsků, taková "menší" smečka.

    Mimo to, že jsme obešli asi celý Krčák, neustále uhýbali běžcům a cyklistům a potkávali jednotlivce s pejsky, foxlíci nezklamali. Téměř všichni pejskové se chovali naprosto normálně a na zavolání pěkně přibíhali. Jen Benji, lovec kokršpaněl, měl trochu více práce. Když nenašel žádnou zvěř v Krčáku, cvičně si zaběhl na sousední sídliště a ejhle, zajíček! Ale prý je to jeho standartní chování, takže pohodička.

    Ájinka měla snahu poměrně často oškubávat Bačkorku, kilového jorkširka, takže jsem byla pořád v pozoru. Panička Bačkorky taky. Vzhledem k tomu, že se jí Bačkorka stále lepila na paty, byla mnohem pohotovější než já, klobouk dolů. Já jsem se ještě snažila merčit Endyho, kterej si vzal příklad s Benjiho a snažil se mi nahnat veškerou zvěř v Krčáku.

 

    Pokusili jsme se o hromadné foto. Benji měl moc práce, tak se nedostavil, a foxlíci se nehodlali nějakým pózováním zabývat. Pak se oddělila Kristýna, štěňátko už bylo ucaprtané, nabrali směr domů.

    Endýsek si začal více všímat těch, co si spořádaně nesli míček. Využil nestřeženého okamžiku a jeden si půjčil :). Chvílema se zastavil a v leže ho ožužlával, nepustil ho s dohledu. Až asi po hodnice trošku otupěl a udělal chlapec chybu. Na chvíli si čichnul někam bokem a míčku se ujal původní majitel. To Endýsek nemohl rozdýchat a pokusil se o nápravu. No, nakonec jsem napravovala já a Endýse připnula na šňůru.

    Ájinka se chovala poměrně slušně, dokonce si mě i všímala a celkem dobře přibíhala na přivolání. (Pro ty, co nevlastní foxlíky: rozhodně si z nás neberte příklad a mějte na své pejsky vyšší laťku, my jsme vděční za jakékoli přiběhnutí :) ).

    V poslední hodince venčení jsme se přiblížili k potoku. Kříženka výmaráka si tam tak lehce zaběhla opláchnout nožky či co. Ájinka, vidouc něco zajímavého, hupsla za ní. Jenže její rozměry jsou trošku jiné :(. Nejenže to bylo její první zimní koupání, bylo to první koupání vůbec, musela vymyslet jak se vlastně plave. Asi se jí ta ledová voda moc nelíbila, byla v mžiku venku. Vzhledem k tomu, před čtrnácti dny na horách přistydla na močák, nebyla to úplně nejlepší volba.

Endýsek se pak zklidnil, takže jsem ho opět vypustila. Začal běhat za kříženkou výmaráka, taky měla míček. Ale ta ho nedala, jen Endýsek štěkal a štěkal. Byl míčkem tak konsternovanej, že si ani nepovšiml muflonů ve stráni. Ájinka také ne, ta je ještě střívko a navíc byla vykoupaná. Dokonce i Benji měl jinou práci. Jediná Vendulka se probrala ze svého nezvyklého útlumu a vyběhla. Ale protože má perfektní přivolání, štvanice nebyla.

    Pak už se nic zvláštního nedělo. Došli jsme do civilizace a rozešli se domů.

Reakce z facebooku:

Lucie Kolouchova jen si dovolím komentářík:-). Benji muflouny viděl, hlásil, ale nehonil, páč má zakázáno honit velká zviřátka, on smí jen zajíce a bažanty:-) 

Dagmar Fialová cha cha, pardon, nějak jsem zaspala :)))))

 

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.